Tuesday, November 11, 2008

First day at work

Semalam adalah hari pertama saya bekerja di company TNG Supplies S/B. Biasa la hari pertama, macam-macam perkara yang best dan tak bes..Yang bestnyer, saya dapat kerja yang saya suka iaitu akaun..dari entry sampai le ke ageing..memang seronok. Membuat akaun ni, memang seronok sebab tak mengantuk pun..sedar-sedar je, dah kul 5.30..dah nak balik?? alahai..nak balik lambat, tapi dah rindu sangat kat si cerdik Awish tu..
Mula-mula tengok document n entry agak blur skit coz lama sangat tinggal benda-benda tu. Tapi malam tadi dah tengok balik buku-buku mase belajar dulu..so, tak la blur sgt . Ms Chan seorang perempuan cina yang agak berumur bayak membantu..jawatan dia Senior Acc.Exec cum Admin Manager. Tapi yang saya hangin bercampur meluatnyer dengan sorang pompuan india yang belagak cam bagus. Padahak jawatan billing clerk je..tp nak tunjuk kat aku semua benda dia tau..
Dah la cakap English pun tak betul..nak tergelak pon ade..hahahah..orang sebut "ACCESS DENIED!" but this stupid indian girls pronounced "ACCESS DEFINE"..aku tegur tarik muke..kakakakakah..tu la bangsa hindu, macam dia je yang betul n bagus..lantak la kau Permilah..dah memang bangsa kau sejak azali memang begitu..BODOH SOMBONG!
Day 2..
Ms Chan On leave today..She's busy preparing her wedding ceremony end of this month..so, only 4 of us in the department..Shahnaz, Frankie,me n Permilah..
I really hate her! Ms chan tader, dia lagi tunjuk lagak..give me an order, doing this and that..oh, please..you are not my manager! you just a piece of meet (eh, suitable ke? blasah je la)..saya bukan nak menilai diri si Permilah tu based on bangsa, qualification or positon tp saya menilai dia dari segi aspek sosial nye yang agak jahil dan respond yang agak keterlaluan..
Esok, dia mesti mc sebab tadi dia minta pada saya klinik panel punye form..td hanya batuk2 sikit pun nak mc..pastu, pergi klinik tp tak dapat mc padan muke..hahahah!
Dia macam menyalahkan saya sebab tadi dia nak tutup aircond tapi saya tak izinkan..lain kali kalo dah tau awak tak tahan sejuk (keling kan suke panas2) bawak la baju sejuk dol!
Tadi dah dapat wat 90% works on my own w/o ms chan..tp esok dia nak check..harap-harap semua ok..
k la nak tidor..adam dah tido dah..papa nye keje malam ni..hmm..bosan..
tata..

No comments: