Tuesday, May 11, 2010

adus lemasnyeeee...

tolong la..aku rimas dgn soklan2 lapuk yg sering mengganggu wanita mcm aku ni..iaitu:

1. baru ade sorg anak
2. anak plak dah umur 2 thn lebih..
3. kalo anak laki, suruh branak anak pompuan lak..(mcm la yg tentukan laki or pompuan tu keje aku)
4. tgk Adam manja sgt dgn aku..

eh, pls la ek..aku nk branak lg ke x..tu aku pye pasal la..yg orang2 pendek akal ni susah ati sgt kenapa??
aku lemas la and letih nak jawab soklan2 bodo tu..nak2 lak org yg sama..dah berkali2 gtau..kalo dlm sebln jumpe 10kali..ha, 10kali tu la dia duk tnye soklan same..cuma pattern soklan je tuka2..tp maknyenye, sammeeeee je..

Kan aku dah kate..aku ade plan dlm hidup aku..aku xmain la nak last2 minute or main tgkap muat je aturan dlm hidup ni..kan kita mampu merancang?? kenapa nak kelam kabut sgt..aku bkn pompuan yg asik nak Mengan*kang je..dah byk kali aku ckp, aku nak abis study dulu..dah abis study, dah dapat kerja yg aku idamkan baru la nak pikir anak no 2,3,4,5,6,7,8,9,10..hubby pon xbising yg deorg lak lebih2 lak..mane la aku tak hangin..

tp kalo dalam tempoh 2 thn ni aku dikurniakan rezeki dr Allah, sape aku nak menolak? mesti la aku menerima dgn hati yg terbuka..sbb manusia hanya mampu merancang tp tuhan menentukan..jadi, jgnlah tanye or ckp macam org xberagama ok..kalo xberanak2 disuruhnye beranak..kalo dah terlajak, katenye gelojoh..astaghafirullah...ni kan kuasa Allah...lagi sekali org2 cmni tye soklan2 cmni, memang kena ceramah la dgn aku..silap2 dah xmau jmpa aku..(lagi bagus)..

2 comments:

Ella said...

hahahahaha!!! adat le tu orang melayu...

saifulyana said...

tu la menda yg paling aku xbgga jd org melayu