Saturday, October 31, 2009

Cis...!

Memang biadap tul! Hanya kerana salah paham je...

Cmni citernyer...kan me and hubby g dinner sempena our liltle hero 21mth old..Kesahnyer: klik sini

Bukan pasal tu je, me and hubby pon kena but bkn gangguan bunian la..(syukur)..tapi gangguan hasad dengki manusia..cmni, restoren tu memang takder space nak parking(restoren grand tp nak provide car park pon susah)..so, kami telah parking di restoren sebelahnye..serious, restoren tu mcm kembar and we tought the same owner..

Me: Yang, sure ke bleh park kat sini?
Hubby: bleh..same je owner dia(confident je laki aku nih)
Me: owner same ke?
Hubby: same je..cume sape yg nak river view g sebelah(confident lagi)

So, kami pon "nohe'' je park and lalu terus ke restoren sebelah..no body come and tell us anything..

gedebak-gedebuk..nyam-nyam..and buuurrrkkkk!!!! kami pon nak balik la..

Seriously, sumenye look normal je..tapi pas dah start keta and dah jalan lebih kurang 500meter jaraknye dr restoren tu, hubby rase somthing tak bes..

Hubby: Eh, tayar pancit ke?
Me: ha? ye le kot yang..

Hubby turun and check..confirm!!! tayar depan sebelah driver flat terus! tadi memang tak pasan(mase nk masuk keta) coz gelap..dalam hati aku istigfar and terus pikir ke tmpat parking td..aku toleh..tib-tiba aku nampak..

signboard(yg dah jatuh ke bumi); "Untuk pelanggan serambi seafood sahaja"

Memang S*al! ade signboard letak kat tanah..Bodoh betul! kami pon memang tak perasan la..Aku syak perbuatan kianat pekerja restoren sebelah restoren yg aku makan tu..
Nape aku syak???

1. Kalo bettul tayar aku pancit sendiri, takan dlm mase sejam flat terus..logik?
2. Aku dah cek tayar before kuar umah..4-4 biji tayar lagi aku cek..(memang rutin kalo nak jalan mlm)
3. Kalo kurang angin sekali pon, dia hanya lembik tapi tak flat terus..

Memang sah mereka! patutla tader org makan kat rstoren deorg..lebih hasad dari ikhlas..bukan byk pon pelanggan dia smpai tak leh parking buat dek keta aku..tu lain la..
Tak pon, bgtau la mase aku mula2 park tu..tak pon,, ckap je bape charge aku bayar even rm10 pon..ni, disebabkan tu, aku kena tuka sebijik tayar sebab rosak terus tayar..sebab kebetulan, spanar utk buka nat tayar patah plak mase tgh bukak salah satu nat..nak tanak, kena jalan jugak pelan2..tawakal je..(smbil dlm hati aku sumpah seranah restoren tu)..

Mungkin mase kami benti nak tuka tayar tu, Adam telah diganggu 'benda' halus..
Tak pikir ke org yg lakukan khianat ni??? bleh melibatkan nyawa tau hanya kerana marahnya deorg sbb kami salah parkin je?? buatnye kami ni terbababs??? ishk, nauzubillah..hanya tuhan yang berhak membalas perbuatan mereka..

Jauh gak la kami drive the car..dr sg.buaya-bkt sentosa..nasib rim tayar tak rosak..Smpai kat bkt sentosa, aku kol ofismate aku yg dtg dgn husben dia and bantu aku..kebetulan suaminya pon pkain waja..ha, kalo spanar nat patah, kena cari spanar yg punya tayar sama nat dgn keta kita..contoh, kalo ketaak.. waja kena spanar waja gak..ni info terbaru yg aku tau..kalo tak, aku ingat mane2 pon same..hikmah la tu di sebalik kejadian ini..Juga, mengenal lebih rapat fmly ofismate aku tu..suami dia and suami aku la kirenyer..bleh la masing2 kenal..

Kul 11.00pm smpai umah..Adam dah tidur dah mase dlm keta..dan mlm tu gak la Adam telah 'didampingi'..it's just, 'menjadinye' malam esoknye..

K la, aku harap post kali ni jd teladan buat kite semua..moral? aku takkan makan area2 situ and takkan simply parking(hubby yg pasti akan ingat smpai mati sbb dia yg confident giler)..

1 comment:

starz_kejora said...

ishhh..pasal parking pn smpi mcm 2 bg lingkup keta org..naseb baik la xdk ape2 jd kt hg n family..sian gak baca story adam..budak2 xtau nk bgtau pasal ape..sib baik dia bgtau antu...klu x..kita pn xtau dia sakit ape kn..ape2 pn..hope kejadiaan cam 2 x berulang da..