Tuesday, March 2, 2010

Eeeeeyyeeeeeerrrr...waaaaa!!

mase aku menaip ni..ada rasa tk bes kt tgn aku ni..sumenye disebabkan...huuuaaaaaaaaaa...gelinyeeeeeerrr....maaaaaaaakkkkk

td pas je bg Adam tdo aku pon trus ke dapur nak basuh pinggan..dah bilas2 pinggan, cawan bagai tibe2 lubang sinki cam tersumbat sbb air basuhan td bertakung..aku pon dgn confident nye meraba-raba la kat lubang sinki tu sbb aku espek maybe ade smpah yg tersgkut..

Dalam duk raba2 tu..ade rase benda yg cam lembik2 and licin..waaaaaa...aku cam tk leh nak taip la..mengenangkannya..aku nak amik cam tak dapat..pastu aku perhati la lubang sinki tu..smbil jari duk raba2 lagi..

Rupa-rupanyeeeeeerrrr.....K.A.T.A.K!!!! yang lembik cm kulit harimau tu...

Ya Allah! tindakan reflek aku terlepas pinggan sib bek tk pecah and tibe2 badan aku mcm menggigil (sebijik cam sudin dlm cite seniman bjg lpuk mase dia nak test blakon tu)..suddenly aku msuk toilet and cuci dgn sabun anti-bacteria..lame la..air kat sinkin aku biar terbukak..nak tutp pon takut dia lompat..luckily katak ni tak lompat tinggi..
Tp dia ada wat cubaan melompat tp useless sbb sinki tu licin..aku terpikir cmne la dia masuk..ha! melalui tingkap kat singki tu sbb aku pasan td dah senja aku tutup..
Cinabeng punya katak lembik! tader tempat lain ke port nak sejuk badan..
aku cam nak nangis pon ade..dah la hubby keje mlm..sob..sob..
berbalik pada si lembik td..sian plak aku nengoknye..terlompat2 tp tak dpt kuar dr sinki..ishk, takan aku nak angkat dia plak..gile ke hape??

Aku dgn perasaan kejamnye..curah air paneh kat badan dia..haaaa..padan muke! memang la kejam..tp korang tatau mcm ne aku punye menggeletar mase dpt tau yg aku duk kaut2 tu dia..ishk! takleh ingat rase cam nak basuh tgn je..
Utk pengetahuan korang, ni dah msuk 5 kali aku cuci tgn sejak kena tadi tau..eeeyeeeerr!
Pastu, lae2 aku tgk dah tak bergerak..alamak! mati la plak..sorry tak sengaja..mungkin pasaan cuak aku wat aku bertindak kurang rasional..innalilah pd si lmbik belang2 tu..
lagi skali masalah aku nak buang dia camne..?? eeeyeeerrr..

Lalu..aku tutup mayatnye dgn tisu dan mengharapkan hubby akn menjalankan upacara pengebumian (ala campak je kt blakang umah ni)..aku dah siap text hubby..dan pinggan2 yg belom dicuci, memang mcm tu la jadinye..dgn sabun2 ade lagi..aku takan basuh pinggan hingga fobia ku ilang..

3 comments:

cuci mata said...

geli nya weii..

Ella said...

apsal tak tangkap gamba!!!

saifulyana said...

Eni: 120% geli!!!!

Ella: amik gamba?? nak pandang pon aku geleman..eeee....agak2 la ko nih..