Sunday, March 28, 2010

Kasihnya isteri..

Bila hubby ade tanda2 demam and macam nak chicken pox..aku dah mula resah..mula2 memg tak espek dia akan kena chicken pox..hubby rase badan2 lenguh and sejuk2 seluruh badan..keje pon dia mcm xde mood..jarang sgt hubby aku mcm ni..selalunye work come first..agak hairan aku..sedikit bimbang..aku ajak hubby pergi klinik..

Sampai kt aniza medical centre..hubby di sahkan BP tinggi giler..smpai doctor kate ade darah tinggi..siap kena mkn ubat n injection utk turun darah skit..serious ke?? masuk emergency ward tau..sian aku tgk hubby menggeliat mase kena cucuk..sakit betul..aku rase cm nak tampa je tgn mamat yg merangkap nurse tu wat kje..lembap!

Hubby disuruh rehat selama 15mins..hubby pegan tgn aku xlepas2 dr kena cucuk td..sebak plak aku..mate pejam sembunyikan air mate perit dan derita dia kena cucuk..dlm hati aku hanya mampu panjatkan doa agar semuanya cepat berlalu..lepas 15mins, mamat yg lembap td amik bacaan BP hubby..syukur dah normal..tp hubby xtunjuk pon kesakitan dia..he walked as usual..talked as the way he is..maybe xnak aku isau..

Ari sabtu soknye, nampak dah 2-3 bijik kuar chicken pox. confirm! pastu hubby xlarat nak keje but dia dipaksa bekerja..xder org nak support katenye..aku mara sgt! smpai mcm ni keadaan hubby pon masih deorg xkesian ke???? nak smpai hubby terduduk kt kilang tu ke? ee..ntah la..

Mlm tu sempat lagi hubby ajak kuar g giant sbb katenye dah janji dgn aku..aku tye dia ok ke? dia ckp ok je..memg xnmpak dia sakit pon..pas dah blk umah, hubby kembali lemah..sian dia..Hari ni, pas aku blk dr kelas, tgk muke and seluruh bdn dia ade chicken pox..dah xmcm hubby dah..bengkak seluruh muka..aku plak siap suh dia jaga Adam..siannyerr...
Malam ni, pas mandi aku sapukan ubat yg macam bedak sejuk kt seluruh bdn dia..dengan penuh kasih aku letakkan ubat tu..pastu hubby mengadu sejuk sgt..mintak selimut dan minta dipeluk..Sungguh ssyahdu..bayangkan, suami yg tak pernah mengeluh walau sedikit pening pon tiba2 minta nak baring diriba aku and tidorkan dia..aku akur..sian sungguh..

Aku mintak agar cepatla sakit ni berlalu..ni ujian dr Allah utk aku and hubby..sbb dgn cara ni telah mengeratkan hubungan suami isteri kami..cepat sembuh, ye sayang!


No comments: