Tuesday, March 16, 2010

My sweet baby sitter..

Ahad aritu when I have to attend to class, hubby yang jd baby sitter Adam..

He offered himself ok..bkn aku paksa dia..since he's working nite shift so siang dia ade di rumah..why not dia yg jaga Adam instead of hantar baby sitter..

I was bit berat hati sbb tgk je la keadaan Adam yang kurang sihat tu..of coz la I wont believe him to keep on eye of my boy..but..what choice do I have? he's the father...ikut je la..

Sebelum pergi kelas..I wrote a note for him (sbb both my heroes xbgn lagi)..it was 6.30am..

Sayang,

Jangan lupa bagi anak mandi air kelapa pagi ni..mkn pagi jgn bagi telur..lunch bagi soup2 je..baju bagi pakai yang jarang2 or xpkai baju lg baik..
Bagi dia tgk dvd lagu kanak2 kalo papa nak solat or poo-poo..
Call mama kalo ape2 hal ek..
Ma pegi dulu..sorry tak kejutkan sbb kang anak jaga..

mama


Sepanjang dlm kelas no phone calls or sms..in fact, im the one who called him and asked..

Hubby cakap..Adam ok je..dgr kate..deorg ade di Tesco Rawang..tgh bwk Adam main2 kat situ..Syukur sgt!
Alhdllah..hubby xder masalah nak jaga budak kecil even he has not been trained to do that. IN fact, tader mengeluh..even basuh mase Adam Poo-poo..kadang2 aku pelik bila ade org bangga sgt laki dia xreti basuh berak anak..bagi aku, silap la kalo camtu..
kalo aku cakap camni je "kalo skang papa tanak basuh berak anak, sok dah tua anak layan camtu gak" baru deorg tau..

Buat anak sama2..sama2 la tanggung susah senang..and aku sgt lucky dpt laki yg sama2 susah senang..tak mcm laki yg basuh berak anak pon tanak..kadg2 tak salah laki..bini tu yg manja sgt laki dia..

Mase sampai umah, ujan sgt lah lebat..Maha Besar Allah S.W.T..smpai2 je..hubby tgh siapkan Adam pakai baju baru pas mandi petang..hati aku lega..

Terima Kasih..sayang...

No comments: