Tuesday, May 26, 2009

Aku lebih mengerti...

..erti sebuah perkahwinan...

Ibarat mengemudi sebuah kapal (black pearl)..hehehe..sempat g tuh..
Jack Sparrow adalah hubby..aku ni kire cam co-pilot la..

Jika sesuatu hubungan itu, tidak dilanda dugaan maka, ianya bukanlah hubungan yang sempurna..tapi hubungan yg penuh dengan kepuraan.

Bagi aku, erti sebuah perkahwinan adalah dengan hanya MEMBERI yg terbaik sebgai ISTERI tanpa mempertikaikan apa yang patut DIBERI oleh SUAMI..

"Kelebihan suami disyukuri, kekurangannya diredhai..."

Yes, aku sedang cuba redha dan bersyukur..Ada sahabat yg bertanya; antara sabar dan syukur yang mane kita payah nak buat?
Aku jawab "sabar"..I got wrong!
Actually, bersyukur sebenarnya yang kite sbgai manusia susah nak fullfill..Jika 5 waktu itu, dipenuhi..insyallah..pelan2 kite akan join 'bersyukur club'..

So, for those already a wife/husband or going to-be..just remember this..

"Jangan pernah bertanya, apa yang patut pasangan anda beri kepada anda..tetapi tanyalah pada diri anda sendiri..adakah anda telah memberi secukupnya pada pasangan anda?"

Renungan bersama..selamat beramal!

4 comments:

Ella said...

waa terer la ko berfalsafah skang.. hihu!

saifulyana said...

uih..jgn tak tahu, beb..aku sedang bermunasabah diri ni..sape tanak masuk syurga,beb..heheheh

ayusherly said...

wah...mase ni la aku nak timbe pengalaman dr ko beb..yup,kite kena byk bersabar serta bersyukur..

cuci mata said...

betul tu puan dar oii..
mcm lagu fav aishah:-
'So whatever you, make sure your words are true
Honesty is the best, because life is a test
Even if it hurts so much you want to cry
For the heart of a Muslim does not lie'

but anything yg xbest ttp kena bincang ngan hubby br masalah selesai n xpanjangan..
k take it easy ;)