Tuesday, August 4, 2009

Besnyer mkn masakan emak..

memang bes sgt hari ni..dapat mkn masakan emak..dah lame mak tak msak utk aku..selalunye,yang masak adalah bibik..even sudah diturunkan ilmu2 memasak kpd bibik, the taste still tak same dgn my mom pye msakan..

Blk dari keje arini, aku dgr mak dh sibuk kt dapur..owh, lupe nak inform..kali ni, mak & ayah datang w/o the maid coz dia kena tolong2 kat resort..so, dapatlah aku merasa masakan mak..

Menunye: Kerapu & Sapi steam, Kerapu goreng & sayur campur..

Uih, memang MANTOP!..even 3 je menunye namun, cukup membuatkan kami semua bersandar kekenyangan..heheheh..

Nape aku tak masak?? bukan tamau masak(ceee..cover line)..mak aku kalo ke dapur memang tamau ade yg mengganggu..senang cite, kalo nak masak, biar dr awal smpai la ke basuh periuk kuali..mak aku ni jenis tak suke wat keje sparuh2 or sambung2..aku g ke dapur pon, mak aku suh potong sayur je..selebihnye, aku kemas meja & buat air..

Encik hubby tgkkan Adam..So, mudah le keje aku...

3 ekor ikan steam, 4ekor ikan goreng and sayur cmpur yang seberkas besau tu abis licin..ishk,burok lantak tul yek..penangan masakan mak aku smpai camtu skali yek..

Wahai,omak..turunkanlah ilmu & petua mu pada ku..agar dapat aku mengikat perut hubby ku menjadi boncit cam perut ayah..heheheh..

Conclusion..sgt happy as my tummy..ngeh3x..

p/s: gambau lupe nak snap..dah abis baru teringat..

No comments: