Thursday, August 27, 2009

Sabau je la..

Yup.memang di bulan puasa ni kite dituntut utk byk2 bersabar..persoalaanya, bisakah kite?

Hehehe..aku sedang nak menjawab soaklan tu..aku pon tatau tahap kesabaran aku dah smpai mana..makin berkurang or makin tambah..or maybe mainten je..hehehe..

Here the story...

Ari Selasa aku pergi kerja mcam biasa la..kalo aku kate mse keje tu, tak lapo, tak penat, perut tak nyanyi..tu aku tipu la..memang lumrahnye begitu..cuma aku layan ngan tak je perkara-perkara tu..kes2 di ats, takder hal sgt la..yang aku rase cam nak mara ni, bile company tak provide kan balik awal utk pekerja2 Islam..baik production workers or bahgian management..sume kena patuh balik mcm biasa..company policy yg no mercy..

Pastu, tiap kali blk keje je, memang akan berhadapan dgn jem yg TERAMAT la..sehinggakan aku pemandu yg berhemah ni, bleh jd pemandu yg mencelah2..hahahah!!!
Aritu, aku nak blk lalu hiway..pastu disebabkan aku tatau jln short-cut nak pintas hiway tu, aku lalu la kt jln besar..start kat Petronas ke hiway tu, dah jem..aku ingat kot la jalan gak dlm 30-40km/hr, rupenye tidak..terus berhenti..dah 3mins tak jalan gak, aku tuka fikiran..selamber aku U-turn kat situ gak nak pergi jln biasa..memang smooth jalannye..malah,lebih clear dr ari biasa..maybe sbb cuti skolah kot..aku pon senyum meleret..tapi, bile smpai je kat maidin, rawang(sape yg penah smpai rawang tau la)..tgk keta dah stuck.OMG!!!! jem kt kedai buah tu la..Mane taknye, 4 lane nak masuk kat 1 lane.imagine?!

Nak patah blk memang takleh..so, aku kena layan gak la..dari kul 5.45 smpai la kul 6.05pm baru lepas dr area stu. Tu pon tak leh laju sgt sbb jln satu lane je and sgt la byk kereta..dah akhirnya, aku smpai umah almost at 7pm..sucks,hah?

So, ari rabu aku bertekad nak lalu hiway..hiway tu jem sbb rmai yg nak g hiway & country homes guna way yg same tp sbnrnye, kat tol sgtlah clear..cuma simpang nak ke tol telah ditutupi oleh kereta2 yg nak ke country homes..so, aku belajar lalu jln short-cut so that aku tak yah nak stuck dr petronas tu..short-cut akan cut jalan lebih kurang 3-4km dr jln petronas tu..alhmdullah, memg cepat nak smpai simpang tu..just, aku kena adventure kan skit keta ni, melalui jln tanah merah(next to the tar way)..sian keta ku..tp nak wat cmne, aku nk cpt smpai umah je..Semalam ujan la pplak..memang la jem nye akan double-tripple..aku nekad..Hiway!

Dah masuk hiway, aku lega dah..memang takkan ada halangan la mcm jem tu kecuali ade accident yg melintang jalan..heheheh...tp, aku ingat cmtu la, rupenye hujan sgtlah lebat..smpai tak nmpak lgsung jln..aku terpaksa on kan lampu keta dan juga keta2 lain..sib bek slamat smpai gak..dlm kul 6.16pm la..tak g bazar pon sbb ujan..sib bek hubby dah belikan..Adam aku amik sbb ujan..sian dia..tak dapat naik motor smlm..

Dan arini, aku nak lalu hiway lagi..and onwards..lalu hiway gak..cuma, yg tak besnye, mgu dpn adlh closing end month..memang kena OT..sucks! takleh la nak excuse langsung..mgu ni pon mger bising sbb aku sharp kuar offis..dah abis keje, blk le..nak tgu pretend cm byk keje watpe..lagi pun, ramdhan ni sebulan je,bos oi..tolong la respek skit..dah la tak bg blk awal..merengkek je aku..aku tatau nak bg reason pe kalo arini dia suh stay..aku wat keje speed tul sbb nak blk on time..pelik kan company ni?

aku pon tatau takat mane leh layan polici hampeh ni..k la...dah..

No comments: