Monday, August 24, 2009

Luka...

Pagi td aku bgn seawal 3.30am utk prepare sahur buat suami terchenta..ini adalah kerana, mlm td aku tak msk ape2 pon sbb Adam tidur agak lambat. Last2 aku pon tertidur ms tidurkn dia..ikutkan nak sahur roti and cicah air milo je tp since aku bercuti arini, aku nak masak nasi la..

Menu: Nasi, sambal tumis sotong(tak pedas) and drumstik goreng. Dapur kanan aku goreng ayam dapur kiri masak smbal sotong..Dgn ayam yg meletup2 tu, ms aku masak kuah tu, agak jauh la jarak aku..takut la minyak meletup kat wajahku yg licin ni..ngeh3x..

K la, nak dipendekkan citer, time nak letak garam dlm sambal sotong tu, tibe-tibe ntah cmne(benda nak jd kan), jari aku terkena rice cooker yg tak bape jauh dr kuah yg ats dapur tu..rice cooker tu panas sbb nasi tgh msk. Pastu, tindakan reflex aku telah myebabkan aku terlepas balang garam yg comey tu lalu berderai la kekace(ade ke perkataan ni?) sekali gus garam2 yg berkemutih tu.fuh,ayat..! atas table top skit,atas floor skit..

Aku tergamam..apehal ni?? ade benda buruk nak jd ke? Ceh,ala2 cam drama queen gitu..pastu perlahan keluar dr mulut aku "nauzubillah..." tibe-tibe aku terpandang tapak tgn aku berdarah..luke kecil but darah mgalir banyak..pelik ek..tapak tgn tader kene-mengena pon..kot jari2 kaki ke..logik gak la..padahal tak kutip kaca2 lagi..errmmm ntah ler..

Pas dah setel sumer, tgh sahur aku citer kt hubby..and yg dia ckp hanyelah.."cmne leh jd cmtu?"
aku jawab terjatuh je..Simple!...

Sambal sotong agak kurang rasa garamnye sbb garam dah tumpah sume..tu je la citernyer..bye

No comments: