Sunday, August 30, 2009

Ramadhan's tag..

Sempena bulan yg mulia ni, aku create tag lagi..hehehe..bosan la..tatau nak wat post pe..pastu, tgk blog member2 pon cam boring je tak update2 pon..mesti korg pon tatau nak story post pe ek..so, sila lah wat tag aku ni ek..kalo sudi ler..tak sudi tak per..aku tak marah..

Jom layan...

1. Kenangan pahit mase di bulan ramdhan..yg korg tak leh lupa.
Aku rase..setakat ni, belum ade lagi kenangan pahit di bulan ramdhan..

2. Kenangan manis plak,cmne?
Banyak..tp yh termanis adlh, mase aku still student UiTM and time cuti semester..aku posa dgn mak & ayah kt pgkor..bgn sahur, prepare food dgn mak aku(sbb ank mak aku yg sahur hanyalah aku & adik aku eddy-yg lain sume jenis posa tak bersahur)..pastu, since tgh cuti, bleh tidur smpai tgh hari..pastu bgn lagi bape jam je nak bukak posa..hahahah!!!

3.Bila last korg terawih?
Mase pregnant kan Adam..pas pd tu, dah tak dpt nak pg lagi..huhu..

4.Kalau terawih, berapa rakaat korg selalu buat?
8 je la..3 utk withir : )

5.Kuih yg MESTI ade tiap kali berbuka?
Buah melaka..i love it very much! kalo tader rase tak complete juadah tu..aku pye suka smpai tahap aku bleh tau buah melaka yg sedap and tak..

6.Air faveret korang tiap kali berbuka?
Air tebu of course! tp kalo bkn bulan posa, pandang pon tak air tu..

7.Apakah menu berbuka korang arini?
Mee hailam..I masak sendiri tau..

8.Adakah korang ade buat moreh utk ramdhan kali ni?
Belum..tp ade buat dgn persatuan penduduk perumahan aku on 5/9 ni..

9.Apakah yg korg buat pada rumah or kawasan rumah utk myambut ramdhan ni?
Pasang lampu lip-lap and pelita..

10. Last but not least, dah bayar zakat lum?
Belum..hubby selalu 2-3 ari sebelum blk kg..

Silalah jawab ye kengkawan..aku tag sume yg jd pembaca blog aku..thanx kerana menjawab..

No comments: