Monday, July 13, 2009

1st day @ work..

Enviroment...ok

Friends / collegues..ok

Work..too early to make a conclusion ; )

Head...eermm ok la..

But spoilt sgt sbb aku terpaksa blk awal..kepala ni tetiba plak buat hal..dengan air-cond yg betul2 atas kepala aku..tak bwk kot plak..start kul 2.30pm tu..aku tahan je..mls nak layan sgt..penin lagi pasal kena blajo accounting system yg baru..ade yg aku tak pernah jumpa pon ade..code nyer mak ai byk digit..tu yg menambahkan lai fenin tu..actually, aku rase angin kot sbb pagi td aku tak bfast (beriya nak masuk tmpat keje baru ler tu)..pastu jam kt ofis lambat 12mins dr jam dunia..ishk, ape ke pelik benor aturan masenyer..lunch lak kul 12.30pm smpai 1.15pm..time solat kena pergi pastu tak leh time lunch and terhad kepada 15mins je..memang ler takleh nak rehat pala otak aku yg dh 'shut down' selama seminggu nih..

Dalam duk tahan2 tu, aku terpaksa akur dgn kepala ni sbb aku muntah 3kali kat toilet..smpai terjelupuk lembik kat toilet floor..owh, toiletnye hi-class and sgt bersih..thats why aku tak kisah terjelupuk pon..owh, jgn buat andaian memandai-mandai yek..absolutely im not pregnant..hellooo, kan aku baru je 'red flag'..abis sume lunch food kuar blk smpai dah tader ape nak kuar g..smpai senak perut aku ni tau..kul 4pm hubby dtg amik aku coz memang takleh drive la kalo dh lunyai camtu..

Officemate memang ambil berat..siap tlg angkat aku dr toilet & call encik hubby..tp tatau la kalo buat2 je..ape2 pon thanx to them..tak kire la korg ikhlas ke tak..udah menjadi adat org melayu, kalau dah ditolong memang kena ucap ''terima kasih''..

Esok, aku berazam akan bfast and makan kudap2 sblm nk tunggu lunch..utk mengelakkan keadaan ini berulang..malu gak la sbb arini 1st day aku dh jd camni..harap2 esok aku lebih sihat dan bersemangat...Amin..

1 comment:

cuci mata said...

go go caiyok dar..yakin sihat rakan muda..oo yeahh ^__~