Friday, July 10, 2009

A story @ clinic..

Pas je upadate blog, aku bergegas mandi untuk ke clinic. Masih tengah shower, I realised..selsema aku ni tak la teruk mane pon..so, just check je since no medication given before kan..

Dalam kereta, sampai je kat Bukit Sentosa aku pusing2 nak cari Clinic yang tak ramai orang tapi bagus..Panel Perodua hanya bleh pilih 2 je. Antara Aniza Medical Centre or Ng & Singh? So, aku pilih Ng & Singh sbb tak ramai orang sgt..masuk je..tak ramai?? ala aku silap lagi..ramai gak la dalam 10 org before me..aku pon regiter la..sumer laki pesakitnye, aku je wanita..heheheh..lemah aku melangkah..aku pilih seat tengah antara mamat hensem blah kanan and kureng hensem blah kiri (ceh, sakit2 pon sempat g ek)..Aku tutup idung utk mengelakkan virus org lain masuk kat aku and virus aku serang org lain..bagus kan? lantak la mamat2 tu nak usha..ade aku kesah??

Pas 3 orang masuk consultation room, nama aku lak panggil..aik, aku pelik gak..cepat plak..baru aku nak lelap mata yg lesu ni..ah, peduli hape..jmpe doctor..well, tak la nmpak fear sgt doctornye..heheheh..and he'd well in consultant..
"Selsema saje?" doctor asked.
"ha..selsema je" aku agak cuak.
"ade batuk or sakit tekak?" he asked again.
Aku geleng..lemah..
Suddenly, doctor tu bangun and he checked belakang badan aku..dia tolak dengan belakang tangannye..perlahan tp rase la cara dia tolak tu..maybe dia nak checked simptom lain..aku berdebar nih..
The doctor duduk and face me..straightly, deeply into my eyes..Oh my God!!! How if he said the virus? how if he said that i have to admit to Hospital??? How's Adam? my promised to him? Hubby?? owh..pls...
"Saya kasi u ubat selsema kuat skit ye.." Aik..the doctor said while his hand writing something on the red card..
"How's my conditon, doctor?" Aku tak paham..
"it is a normal flu..I give u, antibiotic and flu medication"
"Not related with the H1N1? any simptom?" aku nak kepastian.
"No, you dont..take it easy, ha"Doctor tu senyum..ceh, dia pon tau aku cuak nak mampus tadi..
Baru aku leh senyum..lega dah tau result..but even that, aku takleh mengabaikan kebersihan utk mengelakkan sebarang kemungkinan..
Ishk, wat suspen je kan? Takder ape yg lebih happy dari mendengar berita kesihatan aku ni.

Skang aku baru setel masak; masak lomak cili api ikan kerisi & ikan goreng..pas makan nasi baru makan ubat..pastu rest jap sbb doctor cakap ubat flu tu memang kuat. Dah tidur japgi, terus amik Adam..Owh, miss him already..

Owh, lupe 1 thing..while waiting dispensary, aku terjumpe kawan lame mase skolah menegah. Tapi dia tak pasan aku sebab seat jauh and satu row. Tapi kalo dia nampak aku pon mgkin tak kenal sebab aku pakai tudung cam org indon tu and specky td. Aku ingat nak tegur dia, tp jd kemusykilan sbb dulu dia ni katik and tak hensem langsung..tapi tadi, dia tinggi skit je dari aku and badan dia tough wooo..tp tak la se tough ahli bina badan tu..aku tak ingat nama dia lagi pon kalo nak tegur..pastu, tetiba nurse sebut nama utk masuk consultation room (sebab dia baru sampai)..yes, Yushelmy! baru aku ingat..! tp baru je nak tegur dia masuk consultation lame sgt smpai tak kuar2..maybe dia dressing kot sbb aku tgk tangan dia berbalut..aku ingat dia kuar dr room tu tp aku yg balik dulu sbb aku dah amik ubat..owh, tadi kan aku cakap ramai org clinic tu tetiba je aku dapat org ke-empat kan..tau kenapa? sebab 6 org lagi tgh tunggu nak amik ubat..yes, menunggu ubat sgtlah lame compare to nak jmpe doctor..sucks! Nursenye dekat 6 orang..ishk, takkan kualiti kerja private dah cam gomen? eemm..ntahlah..

Ape2 hal, aku syuuuuuukuuuurr tak terhingga..hopefully, aku sembuh sebelum memulakan new journey at new working place..Amin...

No comments: