Friday, July 10, 2009

Any suggestion..?

Yang ni living room..tu sliding door..


Ruangan dining & living hall..ni lepas aku pecahkan dinding..bawah ni gamba before pecah dinding...aku & Adam sempat posing..


Ni living hall before pecah dinding kat sebelah kiri ni..



Ni tingkap kat ruang tamu..sofa tu aku syg nak tuka sbb still elok..aku beli dari umah bujang dulu mase keje bank..smpai skang elok lagi..nak buang syg plak..ingat nak transfer g duk kat garaj keta..tp nanti la kalau ade rezeki lebih nak beli sofa yg 2k tuh (tatau la bile dpt)..



Dining hall..ade gak tingkap..mase ni, baru pas cat. Tgk la tin cat pon ade lagi..


Skang ni sumer org sibuk nak deco rumah..dalam iklan pon dah war-war kan..dalam taman perumahan aku ni, ade 2-3 bijik umah yang tgh renovate..ade gak yang renovate thn lepas tp cat tahun ni :)

Aku pon tak ketinggalan la..tapi renovate umah dah..cat pon dah cume nak tambah2 ape yg kurang..as I said before, aku still mengamalkan kesederhanaan and tgk kemampuan..tidaklah terlalu berlebih-lebih or terlalu kedekut utk menghias rumah..

Aku bercadang thn ni, nak tukar langsir..Disebabkan, wall di ruang tamu bewarna light peach and di living & dining room berwarna merah, agak sukar aku nak mengenakan kaler yg sesuai utk langsir..previously, I choose dark cream (background) and bunga carnation as corak..pastu renda warna merun..as we know, cream memang masuk dgn ape kaler skali pon..

Tapi, takkan nak cream lagi tahun ni..? so, aku tgh nak survey which color yang sesuai dgn kedua2 gabungan kaler di dinding umah aku..maksudnye, aku nak satu kaler yang sesuai untuk ruang tamu (peach) and living & dining room (merah)..takkan nak campur2 jenis langsir,dak? udah ler ghoper umah P*ria jer..heheheh..

So, aku memerlukan khidmat nasihat interior design yg tak bertauliah cam korang..heheheh..jgn mara ek..tak bertauliah di sini refer kepada mereka yg ade bakat dan kepakaran..cume takder kelulusan profesional je..get it? pls la ek..leave a comment as an advise for me..aku ade upload gambar ruang2 dan tingkap yang akan aku pasang langsir nanti..pade sesiapa yg mempunyai cadangan yg bernas dan logik, akan aku hadiahkan dgn 'jemput dtg ke rumah raye ni'..heheheh..

Nak panggil Eric Leong pon tak mampu..Nak masuk Deco bersama Eric pon, dia nak kawasan Klang Valley je..hmm..so, pls la ek kengkawan..

No comments: