Sunday, July 5, 2009

Alhamdulillah...

Aku sangatlah hepi skang ni..sebab aku telah dapat offered dari company lain..and the offered sangatlah best..lebih best dari current employer..!

Since kat company skang ni tak confirmkan aku (salah satu sbb aku nak blah pon), aku bagi 48hrs notice..heheheh..baik tul aku ni (even tidak dilayan dgn baik oleh pihak majikan)..by right, aku tender 24hrs je tapi aku tak suke nak tinggalkan sesuatu tempat dengan dikenang sebagai org yg tak siapkan kerja..so, aku siapkan almost 85% akaun untuk bulan 6..imagine la, dateline 15/7 tapi dah hampir siap akaun utk bulan 6..aku bukan pe, saje nak bagi manager aku (si chin tu) menyesal tak sudah sebab fitnah aku..ingat aku kesah sgt ke???

Nak dipendekkan citer, sabtu aritu last aku kat company tu. Barula boss nak offered macam2..terus dapat confirmation and gaji naik..tp still sikit dari company yang baru tu..lagi pun, company baru tu offered aku mcm2 benefit and aku hanye perlu concentrate on account je..no payroll & HR works..! so, berbaloi la..

So, skang aku tgh rest untuk start my new journey at the new company..aku start keje on 13.7 ni..aku ade seminggu utk rest and akan aku gunakan masa ni utk kemas umah and add ape2 yg patut deco utk raya nanti..sebab kalo dah start keje, dah tak leh cuti sbb nak bg full commitment..insyaallah..(aku pon tatau manager baru jenis cmne lagi kan..) so tak brani nak komen ape2 lagi..tp aku ingat satu je, jika gaji nye besar, maka ke'tensionannya' juga besar..bersediakah aku?? kali ni, accountnyer lebih mencabar sbb company baru ni lagi besau..hrap-harap aku takder masalah utk serasikan diri walau ape keadaan sekali pon..
Amin...

Owh, camne ngan company lame? hmm..aku tak decide lagi utk terima offer mereka yang tak seberapa itu. Esok mase nak sign up appoinment letter, aku akan pergi ke company lama utk gtau cara elok yg aku terpaksa tolak utk terus bekerja kat situ..baru tau skang, aku ni power ke tak..skang korang merayu ek..aku mls nak fikir, let them learn from their mistake..pasni korang takkan jumpe dah account exect cam aku ni yang cekap and committed..heheheh..

No comments: