Monday, January 4, 2010

2010 - The challenging year!

Aku ler ni..



Kerana mereka aku mempunyai matlamat untuk hidup..


Betul! for ME la kan..but some people, this year lebih lega and some lebih complicated..who knows??

Dari segi menjadi Mama, memang la makin mencabar..Adam semakin membesar..kerenah yg pelbagai..menguji kesabaran aku sbg seorang yg bergelar ibu. Bagi aku, menjadi ibu sgt mencabar tp kalo tak dapat jd ibu lagi mencabar..betul tak?

Seorang isteri..tak kurang mencabarnye..melayan kerenah suami yg semakin meningkat umur..a husband,friend,dad,brother or whatever..man is still a man..ego bagai..hope dapat mengharungi dgn bergaya..hahaahha

Seorang pekerja..ha, even dah dinaikkan pangkat, aku still makan gaji..means, menerima arahan..plus, tanggungjawab yang diamanahkan amat berat..yes, menjadi HR ni ibarat org tgh antara luahan hati pekerja dan ketegasan undang2 company. You can't be both side either..it's like, when you with the employees, you have to backing the rules and if you're facing the employer you should say somthing nice about the employees even they're not..Accounting still dlm tgn tader hal sgt la..kalo takat tgk figure tak balance tu aku dah tau katne yg punca tak balance..kacang skit la..cuma costing agak slow skit sbb depends product. Kalo banyak pakai raw mat lagi la nak mampus kire formula nye..

Seorang pelajar..ha, ni lagi satu..and agak mencabar dari yg atas2 td..sebab, dah lame aku tinggal dunia pelajar ni..class,test,assigment and exam..tambah skang ade Adam, hubby..kerje..semua kena ada bersama even yg pergi exam tu aku sorang je..nak bahagi masa, duit and juga nak cari class..kawan tatau plak yg cmne..kot2 la ade yg status janda,duda,andartu or atuk and opah..Setakat ni, baru bukak modul sekejap2 je..ade la dapat menelaah 2-3pages for each subject..bleh la dari tader bace ek..

Aku bermohon semoga Allah mempermudahkan perjalanan hidup aku di sepanjang tahun 2010 ni..amin

1 comment:

cuci mata said...

heheh nampak tembam..amik gambaq dr pandangan sisi la(teknik ella),eheh...anyway caiyok2..all da best daling