Sunday, January 31, 2010

Kasihnya keluarga ku..

I just came back from my homwtown, Pulau Pangkor..

Pulau yang penuh dengan keajaiban dan ceritanya yg tersendiri..Bagi org lain, Pulau Pangkor adalah tempat peranginan dan pelancongan..
Bagi aku, Pulau tu mengajar aku erti menjadi manusia..Sejak dilahirkan hinggalah sekarang..talian antara aku dan pulau itu tidak dapat dipisahkan..aku bangga pulau ciptaan Tuhan ni..walau ade pulau yg lebih menarik dan mendapat anugerah tu ini, bagi aku..pulau pangkor adalah pulau yg terbaik dan terindah..

Aku tak pernah lupa asal usul aku..Di kampung jugak ade Mak dan keluarga...yg paling aku suka bila balik kampung adalah..bila berada di kampung, aku rasa nostalgia dan kenangan dulu2..Balik kg, aku ada adik beradik yg selalu berkongsi cerita di mana sometimes, aku takleh nak cerita bila berada di tempat lain..melihat ketawa adik-beradik dan mak ayah..aku lega..aku gembira..

Mak: Tidak henti bercerita..juga tidak henti masak itu ini yg pasti menjadi kegemaran aku dan suami..

Ayah: Sibuk ke sana sini mencari ikan(fresh), udang lipan..kalo takder, ayah tetap usaha..udang lipan kegemaran aku..bawal stim suamiku..kalo udang lipan takder, udang yg besau tu pon ok..

Adik-beradik: Bercerita itu ini yg kelakar..kadang2 'down' sesama sendiri..hingga tak kering gusi dibuatnya..

Seronoknye kalau balik kg dan berada bersama mereka yg tersayang..
Bila balik di rumah sendiri, aku masih teringat masakan, hilai ketawa..keluarga ku..

P/s: aku agak hangin sbb nak upload gamba, tp takleh..

No comments: