Tuesday, January 5, 2010

OMG!

I have gained! tatau la bape kilo dah..rase cam dah byk sgt kilo nyer..

Camne aku tau without timbang???

Of coz la melalui pemakaian suar jeans..dah tak bleh butang korang tau! suar slek pon same..kalo bleh butang pon mcm tak leh nak bernafas..Kemeja uniform pon dah sendat sgt..

Aku pon tanye la penasihat kecantikan aku iaitu encik hubby..

Me: Pa, sayang dah gemuk ke? (dalam ati mintak2 dia jawab, tak)

Hubby: Gemuk skit la..tapi abg tak kisah pon..gemuk sedap peluk (selamber je)

Me: Yang, sayang nak start gi erobik tau..sabtu pa jaga anak tau..(semangat nih)

Hubby: (angguk je??)

Yang pastinyer..memang aku nak kuruskan badan balik. Even tak dapat cam sebelum bersalin pon dapat kurang sampai 50kg pon ok la..bulan lepas aku timbang kat kilang dalam 55kg kot..

So, aku dah start dah dlm minggu ni..

Bfast - Cereal and low fat milk
Lunch - Nasi, lauk and sayur
Dinner - Kalau nak mkn nasi sebelum kul 7pm and kalo tak, aku makan ringan2 je like biskut or scallop ayam..
Every saturday & Sunday(kalo tader class la), nak pergi erobik..2hrs every week..ok la tu..

Tgk le result nyer nanti..berjaya ke tak..tapi tadi, member aku dah siap tanye, nak nasi lemak ke pagi sok dia nak blanje..ni yg aku lemah urat saraf nih..takpe la kot skali smgu je..and mase lunch nanti aku mkn sup2 je..ok..dah..

2 comments:

Ella said...

ok i'm not alone.. *lega*

:p

Unknown said...

aku ni ok g ler sbb ank dah nak 2thn br bdn naik..ko tu, anak tak smpei 6 bln beb...hehehe..