Wednesday, February 24, 2010

Aduyai..seminit je lagi..!

Pagi ni aku dtg keje je ade pekerja bgtau yg kat area kilang ni black-out..deorang bgtau siap senyum2 kambing..sonok le tu..
As HR, aku suh pak gad sediakan satu buku utk catat kedatangan pekerja2 sbb machine fingertec gagal berfungsi sbb current tader..

Dah pukul 8 lebih current still tader..pekerja2 lepak la sumer..ape lagi..yg bekerja hanyalah cleaner sbb keje dia tak guna current supply..vacuum je la..tu pun selang sehari..smlm dia dah buat vacuum tu..

Tunggu punye tunggu..bfast la..kuar jap g minumkat kedai mamak dgn officemate(mentang2 hr ek..suke2 je)..pastu blk ofis still tader electric..my account mger gtau boss..bos suh lepak dulu..
Kitaorg lepak la kt blk meeting dgn berkipas la masing2 secara manual..aku dah siap tido dah..rase rugi lak tak bwk laptop arini..
Smpai kul 10am..accout mger kol bos and tnye cmne skang?
Boss kate tunggu smpai kul 12pm..kalo tader gak bleh blk la..takyah kejer..bes giler dlm hati kami sume..aku and k.zu dah plan nak g tesco naik keta Honda accord br dia tu..
Ashley (the director) smpai la dlm kul 11lbh sbb nk amik document..dia pon boss dah inform pasal blk awal..
Jam dah dekat kul 12pm..jam aku yg cepat 5mins ni memang dah kul 12pm la kan..aku dgn k.zu dah nak bgn dah dr kerusi..nak angkat handbag dah..mase tu dah kul 11.59 tp tatau bape saat..
Tiba-tiba..lampu2 kat lobby terpasang..sume lmpu terpasang..

Arrrgggghhhhhh!!!!

agak tension kami sekejap..mood nak keje memang tader la..pastu Ashley ckp.."sorry guys..seems we have to stay until 6pm..if the time shown 1200pm i will let you guys go home"..sambil senyum kerangnye..well, Ashley director yg agak sempoi..dgn muke sedih dia ckpa "sorry laaa.."...
Nape la TNB ni efficient plak..kalo nak efficient pon dlm kul 1 ke 2 ke..melepas la aku nak g tesco rawang naik Honda..haish..bengang tul..pastu aku keje dgn perasaan yg sgt ralat..huhu

No comments: