Monday, February 15, 2010

Uniknye..

Makhluk tuhan ni..Aku kagum..even aku bukan pencinta alam sebelum ni kerana aku pencinta kasut dan handbag..heheheh..skang masih pencinta kasut & handbag but tambah satu lagi iaitu..garneding..and sgt sonok bile pokok2 yg ditanam tu tumbuh dgn segar..

Mereka ni(pokok2), sgt berjasa dgn aku..instead of menyerikan umah aku, mereka juga menambahkan oksigen yg dah makin kurang skang ni..ok ler tu..

Meh aku kenalkan pokok2 ni:


Yang ni.."Money plant"..gamba ni mase mule2 beli..skang dah tinggi dah..


Yang ni aku kurang pasti la nama dia..dah terlupa..aku beli kat Giant..


Yang ni.."Yellow Palm tree" sbb btg dia kuning..


Ha..ni yg uniknye..Ada hidupan lain yg tumpang di situ..

Agak happy tgk ade benda hidup lain di sebalik hidupan lain..mase rama-rama tu kepompong lg aku dah tau..aku biarkan aje..even dr ulay pon aku tau..mule aku nk buang je ulat tu, sbb dia mkn daun2 pokok aku..jd kontot ujung daun..bila dipikirkn blk, biarla ulat tu..rezeki dia..bkn dia bleh bg abis 1 pokok tu..
pastu, lame2 aku tgk dia jd kepompong..aku senyum je..soknye, pg mase nk siram pokok aku nmpk dah jd rame2..pastu aku snap la..kalo korg perasan kt kaki rama2 tu ade selaput putih..tu dia tak leh terbang lg sbb baru je dia kuar dr kepompong tu..sayang aku missed tgk dr awal dia kuar..hehehe..mcm national geographic plak..


Ni lebih jelas..

Unik kan? untuk pgetahuan korang, bela pokok2 ijau lg senang dr pokok bunga2..letak je..siram air n baja kadang2..idup le dia..tak byk kerenah..pokok keladi aku dah nak berbunga 2 kali..pokok ni even berbunga but takyah matahari..aku siram air basuh beras je..memang menjadi..Pokok zakat aku pon dah merimbun..alamdullilah..
Nanti aku snp 2 pokok tu..kot la korang berkenan bleh la bercucuk tanam ngan aku..

1 comment:

Shu said...

waaaaaaaaa... impressive.