Wednesday, February 3, 2010

Psycho!

This is the truth story..tak main reka cipta ok..

The past 2 days, I was a bit shocked when got mysterious call from mysterious guy..
"Ni yana ke?" the guy said..
"Sape ni?" Aku agak musykil..suddenly he's hang up.

Sampai office, I tried to sms him.

"Who's this?"
He replied "Saya W*n..saya suka yana la.."
"Mana dapat no saya? W*n mana ni?"
" Saya dah lama minat awak..awak selalu makan kt kedai Chan Abdullah kan?"
Aku mcm nak pitam..sape ni???? siap tau aku lunch mane..
"Awak ni keje mane? mane dapat no saya?" aku terlalu nak tau..

Lama...tiada balasan...

Aku masuk office and keje cam biaser..sebelum tu, aku dah survey dgn 2-3 org pekerja yg selalu mkn di Chan Abdullah gak..aku nak tau sape yg ade didatangi lelaki mane2 and mintak no aku sbb nmpak uniform aku same dgn org lain kot..ternyata, takder sape yg tau..

Aku bertambah runsing sbb ada sms yg masuk hp aku..
"Yana..saya ikhlas nak kt awak.." aku bingung nih..geram pon ade..
"Weh, aku tak kenal ko sape..tp aku memang tau ko ni gile!"
"Saya gilakan awak, yana.." bertambah gila budak nih!
"Gtau cepat..sape bg no hp saya pd awak?" aku sms lagi.
"Saya dapat dr receptionist awak"dia reply..
Aku terus pergi kat minah reception office aku..tanyakan hal ni..aku memang makin takut sbb mamat giler ni tau aku keje mane..parah ni!
"Ye la, kak..ade prg kol mintak no hp akak mgu lepas kot" sambil kerut2 muka dia nak ingat balik.
"Apsal u bagi no hp akak w/o tanye dulu?" aku sedikit berang..
"Dia kate hal mustahak sbb dia sedara akak..mase tu akak tgh lunch" logik gak..bkn salah minah skema ni..
"tak pe la..sape2 mintak no hp akak..jgn bg tau..kalau dia sedara akak, mestilah dia tau no hp akak, paham.." aku warning dia..mangkuk sgt yg ni pon!

Aku dah maleh nak layan mamat gila ni..but disebabkan itu la..dia keep sms aku..jiwang2 sume! makin brdarah mata aku tgk sms dia..aku start melemparkan kata2 yg kesat dlm sms aku..aku pon ada mengaku yg aku dah kawin and ada sorg anak..
Worst! dia tak percaya..aku buntu..

Tiba2 ada satu ayat dia wat aku terlintas siapakah dia ni..ayat sms dia cmni..:

"Saya tau awak ni suka memilih lelaki..awak suka lelaki yg pembersih kan"

Suddenly, aku pergi ke HR room..aku cari personal file pekerja yg dah berhenti..aku amik file sorang mamat ni..nama dia W*n Bakhtiar..aku compare fon no..
BINGO!
He's the one!
Camne aku leh tau dia?? sbb aku penah ckp kt dia pasal pakaian dia yg bersih mase dia baru nak mintak kerja kosong kt kilang company aku kerja tu..aku kan HR..so aku jumpa n interview dia..dlm ujung bln 12 aritu..Conversation lebih kurang camni la..:

Me: erm..nak mintak jawatan ape?
Dia: erm..ape jawatan kosong yg ada?
Me: General worker/pekerja am di kilang..
Dia: K la..saya nak apply jawatan tu..
Me: Aku pandang atas bawah..baju smart..bawak beg galas cm beg laptop tp mintak general worker post?
Me: Awak tau ke general worker tu wt kerja ape?
Dia: angguk
Me: Awak dtg dgn dressing yg smart je..cam nak apply post engineer lak..aku berseloroh dgn dia..selalunye, yg dtg nak apply kerja bahgian kilang, serabai je..(aku ckp bende betul pe)

sampai situ je la..pastu dia di interview lebih2 oleh FM(Factory m'ger) and aku dapat tau dia diterima bekerja..soknye start la..
Dia keje pon tak sampai 1 hari dah cabut pas lunch..mgkin tak tahan dgn kerja2 kilang..well, it wasn't surprise me at all as I could see how he's dressing when turn up to work on that day..cam kerani plak..hehehe..

Ha..cmtu je la aku kenal dia..ckp pon 2-3 kali je..aku briefing pasal keje, ckp pasal akaun bank ape gaji masuk..tu je la..tup-tup..mgu ni dia kol ckp benda2 bodo ni..eh, pelik gak aku.. psycho la dia ni..
Aku pon sms and gtau yg aku kenal dia and ada details dia..aku nak wat report polis bagai..siap ckp nak suh suami aku kol and sound dia..tp dia wat bodo je..aduyaiiii..sakit jiwa dah budak ni..dah la muda pada aku 3 tahun..pastu ade hati nak ajak aku kawin..
Aku mintak tolong abg engineer untuk menyamar jd suami aku and sound mamat tu..dia still tak caya aku dah kawen..

Last2 td, aku mengadu dgn officemate aku..dia menyamar jd aku and kol mamat gile ni..sib bek dia jawab..Akak tu sound and ugut nak wat report sbb copy IC dia ada pada company aku..
Terus dia hang up..and selang beberapa jam agak aman hp aku sbb takder sms dari dia..pastu pas lunch td dia bg lagi sms and ckp still tak caya aku dah kawen..pastu miskol2 aku..

Ape yg patut aku buat?? wat betul2 report? biar je dia..tp aku takut la sbb dia cam aku..aku takut la dia ni ade mental prob ke..ishk, takutnye..what should I do???

No comments: