Friday, February 19, 2010

Syukur rezeki..

Minggu lepas, jiran depan umah aku ni, K.ina bagi sesikat pisang ape tah namenye..tp dia tanam kat blakang umah dia..aku peram pastu wat goreng pisang..tp tak dapat nak bg kat dia sikit sbb mase cuti raya cina tu dia blk kg..so, aku mkn sekeluarga je la..

Pastu, ari Isnin aritu, kawan hubby br balik dari Terengganu..dia bagi kami Kepok lekor and jagung..so, soknye aku wat bubur jagung..aku sedekahkan pada jiran depan umah aku ni and beri sedikit pada kawan hubby yg ikhlas bagi jagung tu..

Kepok lekor nye aku baru je goreng petang semalam..memang sedap la kan..kate kepok dari ganu..heheheh..thanx, chef!

Pastu, semalam hubby bwk blk limau bali..katenye, kawan dia gak bg..tatau la kawan yg mane kan..tp, thanx gak pada dia..

Itulah hikmahnye bersedekah..alhamdulillah..kalo tak mampu pon sedekahkan senyuman pon jaaadii laaa..heehheh..

No comments: