Tuesday, February 2, 2010

Cerita presentation..


Dari hari ke hari aku nak share cerita dgn korang pasal ni..tp tiap kali aku sign in aku terlupa..skang tgh sibuk buat research itu ini..yg pasti semua berkaitan dgn finance..betul kan info hanya di hujung jari anda..google je sume jumpe..hehehe..thanx to google..tak pernah menghampakan aku..

Korang ingat tak aku duk sibuk takut la, nerves la pasal nak presentation aritu..sorang2 lagi..even aku berdebar..aku wat selamber je..kesahnyer..camni..

Pas je kelas Banking, kul 4.15pm, tibalah time BEL (speech sommunication)..mase tu kelas yg same so, aku tak berganjak dr seat aku..ade classmate banking yg amik BEL gak tapi dia siap tatau ade presentation...preparation apetah lagi..tu la..jd e-pjj student byk kena masuk i-class kalo tak memang ketinggalan la..Pastu, dah 2-3 org masuk..minah yg depan aku tu, dia tgk aku and senyum.."dah ready nak present?"
aku.."err..bole la.." blur nak jawab..pastu aku terpandang 2-3 org lagi yg dah amil tempat..siap tebal note deorg..ishk, biar betul nih..aku dah makin blur..tp aku cm lega sbb teringat minah yg sebelah aku tu lg la tak prepare ape2..tiba2 aku pandang tmpat dia..dah ilang..ha, dia tak masuk klas ler tu..mungkin dia nak drop kot subjek ni..byk yg aku dgr kes cmni..walhal, subjek ni takder final exam pon..attendance and presentation je la wat kite survive..

Aku pon baru tau je..maksudnye, presentation ni la yg melayakkan aku naik sem depan ke tak..adeh..lagi la menggelabah aku sbb presentation aku simple je..sbb aku ingat next2 seminar still ade presentation but different tajuk..I was totally wrong! tp, doa aku dimakbulkan tuhan..alhamdullilah..

Lecturer decided tak jd wat presentation sbb ramai yg ponteng klas..yg dtg cuma 9 org but yg registered 20 org..imagine??? he said, not fair to the rest yg absent..so, tak jadi la present..yg mane agak kurang mantap bahannya, menarik nafas lega(aku ler tu)..while yg dah beriya2 and berkobar2 nak present tu agak hampa la..aku bet deorg memang mantap la kan..sib bek la tak jd..pastu kelas siap abis awal 45mins..So, after this aku nak wat yg terbaik untuk presentation nanti..ianya adalah penentu sem depan untuk aku..deorg ckp, lecturer akan randomly call name..so sape yg tak kena minggu ni will be next class..sapa yg dah kena tu, next class dtg melenggang je bwk telinga and mata je..takyah la berat2 gendong lapy..hehehe..

Bagi aku..ini hikmah..even ada yg ckp lagi lama lagi takut..yes, kalau aku dah mantap point takpe..tp kalau lepas awal tp cukup2 makan pon ape pekdahnye yek..so, sape2 yg ade advice silakan ek..aku sedia menerima dgn hati yg terbuka..

No comments: