Saturday, February 20, 2010

I hate..

Ironing clothes!..baju kurung..tudung..and..whatever!

But today..just unlucky day for ME i guess..

I have choose to wear a sutera baju kurung which I have not wear it for a long time..just wanted to test my size..any changes perhaps : )..

Unfortunately, the baju kurung renyuk sedikit..and of coz I have to iron la kan..Because I was too lazy to do that, I hanya iron di lantai saje w/o the board..sambil bersila iron baju and kain itu..
Then, selesai baju..it's time for kain plak..dah hampir separuh, I placed the iron tak proper kot..pastu, the iron jatuh atas my peha..

Ouch! memang panas, ok..! then, I saw my peha skin started kecut for the area..sgt la pjg garisannye..hubby terus amik ubat gigi and apply it..I was like wanted to cry...it really hurt me..I continued ironing with my tears came down sbb sgt pedih..ubat gigi plak tu..sgt uncomfortable sbb melekat2 bila dah pkai kain..

Now, tahap kebencian aku pada meng iron baju bertambah2 la..the area dah start menglembung and hubby ckp jgn usik ape2 nanti pedih lagi..everytime nak mandi, I hate to see the 'thing'..dah buruk la peha I tau..ade petua cmne nak buat bg ilang parut?


2 comments:

Ella said...

hmm be careful next time ek..

nak tanye, kenapa buh ubat gigi? nape tak buh minyak gamat je?

saifulyana said...

There will be no more ironing next time..huhu..selagi luka belum ilang..

Aku pon tatau..epoi kate kalo melecur elok buh tu sbb sejuk kan kulit yg panas melecur..