Monday, February 22, 2010

Tempatku di sisi..

Mungkin ada yg hairan or betanya..cuti panjang tp tak blk kg..ni kira kes cuti raya cina aritu le ni..ada yg tanya, nape aku tak blk kg?
Aku jawab..byk assgment and test..so, cuti is the best day utk focus for my study..honestly, as e-pjj student sgt lah MENCABAR! lebih mencabar dari menjadi HR exect..management time sgtlah penting..pengorbanan sgt la diperlukan..if aku bgtau korang mgkin akan ada wat tanggapan aku ni mama yg tak prihatin..or ade yg ckp aku tak sayang hubby..whatever it is..biarla hanya Adam dan hubby je yg tau how much I love them actually..I dont care what people say..but to ensure yg membuat tanggapan tu tak berdosa berlebihan, aku takyah la cerita pasal pengorbanan aku towards my family..

Post kali ni khas utk suami isteri la..

Berbalik pada cerita blk kg ni..actually, memang aku ade plan nak blk kg even I have been informed by hubby that he unable to cuti..sape tanak blk kg..mkn tersedia..adam ada kawan rmai di rumah..bersembang dgn adik bradik smpai pagi..jumpa membe2 skolah rendah..tp, apa yg buat aku ketepikan semuanya?? kerana suamiku sendiri..

Kerja hubby memang memerlukan commitment yg tinggi..plus jawatan as team leader membuatkan dia terlalu memikul tanggungjawabnye..as a wife, aku dah lama paham..even before we get married..I promised to understand his work..so, promised is promised..
A week before the CNY holiday, I did ask him about this matter even I know the answers..well, tak salah mencuba, rite?

Me: Yang, syg ingat nak blk kg la raya cina ni..Kalo abg tak blk takper la..mama drive with eddy(my bro..well, kalo nak drive dgn Adam je i tak confident)
Hubby: Syg cuti berapa hari?
Me: Smpai 16..
Hubby: ermm..
Me: (aku cross the line) takper la kalo abg tak izinkan..mama pon byk assgment & test mgu dpn
Hubby: bkn pe, syg..abg sunyi la kalo syg & anak tader..kalo nak blk, bleh bg takyah keje la..
Me: Eh, bang..jgn la cmtu..abg dah promised nak OT kan..ALZA byk org order ek..takpe la..ma tak jd blk la..gpon byk keje la..ma nk kemas umah skit..
Hubby: Bkn pe, nanti syg blk je kang mak ayah kate ape plak..gpon, nanti ayg mkn sorang, tido sorang..tgk tv sorg..abg keje half day je plak tu..boring la..kalo ade syg n anak bleh g jalan2..k?
Me: (aku senyum) ok..

Kadang2 aku hairan tau..ade setengah2 org..mase bercinta bkn main lagi asik jumpe dating..bila dah kawen asik anta bini n anak blk kg..kot la laki outstation lain la..bagi aku la, sbg wife pon, aku memang lbh prefer pg mana2 dgn suami aku..even pergi kedai depan ni..bkn nak mgada2 tp bg aku cara ni la nak eratkan hubungan..dpt naik moto and peluk2..pastu pusing2 taman bawak adam naik moto..bes woo!
Sori la kalo ade yg terasa tp ini pendapat aku la..jgn smpai mengada tak bertempat dah la..Memang tempat isteri di sisi suami..sekian..

2 comments:

Ella said...

nice one..

aku pon nak share one story ni.. aritu time lunch kat ofis aku, then ada la kwn aku ni, dia tunjuk kat satu kapel laki bini tgh lunch skali. then kwn aku ni ckp "laki bini pon nak lunch skali, tak cukup jumpa kat rumah tiap2 hari, pon nak jumpe lagi time lunch?". and everyone else kat meja mkn tu setuju with her statement. aku diam je..

sbb ape aku diam? sbb kalo la laki aku keje sama tmpt dgn aku pon, aku rase aku akan selalu gak jumpa laki aku time lunch. bukan sbb mengade ke ape, tp mcm ko ckp la, we're not just husband n wife, tp kita juga adalah lifetime companion. tak salah kan? cuma sesetgh org still mcm anggap suami tu lain purpose dia, and kwn2 pulak lain purpose dia. malu nak jumpa hubby setiap masa. tu lah salahnye pemikiran org melayu ni. apa2 pon, sukati kita la kan? just do whatever we feel right to do. bukannye kita pakse laki kita ajak lunch sama2 pon. kalo dah mmg sama2 nak, let it be..

pjg gile aku komen.

saifulyana said...

tu ar..dh mcm post plak ek..hehehe..thanx for understanding..mgkin mereka2 yg ckp tu husben deorg tak treat deorg cm kite..
Kalo aku pon memg nak lunch selalu dgn husben kalo berkesempatan..kan??
ko dgn iwan pon nice kapel tau..