Tuesday, February 9, 2010

Kesimpulannya..

Insyaallah...

Memang aku amat berpuas hati majlis jamuan makan sempena birthday Adam kali ni..ramai yg datang even ada yg tak dpat datang ats sbb2 tertentu..alhamdulillah..aku seronok melihat mereka yg dtg dan mengeratkan silaturahim sesama kita...syukur2 majlis diberkati..klik sini

Namun, mungkin ada yg tidak berpuas ati la..atau yg menilai di sudut yg negatif tentang majlis tu..well, aku tak pasti la but yg pasti mereka yg berkata begitu mereka yg tidak dijemput ke majlis itu..biaser la manusia lebih sakit hati dgn kemajuan dan kesenangan org lain..dari itu, post kali ni untuk mereka yg agak jahil dlm menilai org lain..

Aku buat majlis Adam ni adalah kerana; rezeki Adam sendiri..sejak Adam lahir dlm keluarga aku, me n hubby tidak henti2 dilimpahi rezeki..dari aspek ape pon..jadi, apa la salahnya meraikan hari jadi dia..setahun sekali je pon..rezeki ni kalo dikongsi bersama2 bukankah lebih afdal?
Yang kedua, rumah aku ni memang la jarang nak buat majlis2 bersedekah begini..open house raya memang blom buat lagi sejak Adam lahir..sebelum tu ade la sbb senang nk masak..dek kerana itu, rumah jarang dikunjungi teman2..biaser la manusia punye perangai, ade mkn2 baru nak berkunjung even jarak umah sekangkang kera saja..dah la jemput pon tidak ke rumah..mane adab kite sesama jiran dan tetamu? Ade juga org yg tak pernah buat majlis2 jamuan..dtg umah mereka pon dijamu air je..10kali dtg ade lagi 2-3 kali je jamu..selebihnye..sembang je la..memang kedekut pahit tul..patutle idup mcm kesempitan je..tp sembang tinggi je..ishk, mintak2 aku dijauhi dr org bersifat ini..
Insyallah..selagi umur panjang, sambutan birthday Adam akan menjadi acara tahunan bg keluarga kami..
Pada yg nak kata camni "ishk, tipa2 tahun buat arijadi nye"
or ni "nak nunjuk byk duit ler tu"
Pergi mati la korang..aku buat majlis ni pon, bukan aku perabih duit korang pon..lagipon ade aku kesah ape yg korang ckp? yg penting tuhan tau niat aku..
Ade gak yg ingat aku nak collect adiah..hello, bg ke tak ke adiah tu tak jd masalah pon..yg penting mereka yg dijemput dtg dgn hati yg ikhlas..seperti mana aku ikhlas atas rezeki2 Allah ni..
Aku harap mereka yg hadir tidak ada berpresangka mcm ni la..kalo ada pon, tu antara dia dan tuhan la..tp yg tidak dijemput tu maafla..mungkin anda memang tidak layak bereada di majlis2 begini kerana rezeki hanya untuk mereka yg bermurah hati sahaja..yang pasti, membe aku bukan tergolong dlm manusia begini..insyaallah..

2 comments:

Shu said...

lorrrrrrrrrrrr... awatla ada yg sanggup ckp lagu tu?? sah tu spesis org cemburu. sukati kita la nak rai anak sendiri kan? happy besday dadam.

saifulyana said...

thanx..shu..hmm..memang ada cuma wat pekak telinga je la..